A.SOSYAL GÜVENLİK MERKEZİMİZ GÖREVLERİ TEŞKİLAT YAPISI
Merkez Müdürlüğümüz, görevlerini 6 birimde 18 personel ile yerine getirmekte olup, birimlerimiz:
I. Prim Tahakkuk ve Tahsilat:
II. Sigortalı Tescil ve Hizmet:
Dosya tescilleri, prim ve tahsilat işlemleri, borçlanma işlemleri, Tahsis Talep ve Beyan Taahhüt alma ve emeklilik işlemlerine esas teşkil etmesi bakımından İl Müdürlüğüne gönderme işlemi yapılır.
III. Kısa Vadeli Sigorta Kolları / IV. Genel Sağlık Sigortası
2a) Görev: İş kazası, Meslek hastalığı, Hastalık halleri nedeniyle, sigortalılara geçici işgöremezlik ödeneği, analık hali nedeniyle de her yıl Kurum Yönetim Kurulunca belirlenerek, Bakan tarafından onaylanan tarife üzerinden emzirme ödeneği verilmesi, ödeneklerin işveren ve sigortalı kusuru nedeniyle rücu işlemleri yapılır.
2b) Görev: İkametgahı Türkiye’ de olan kişilerden; 5510 sayılı Kanunun 4/a, 4/b, 4/c, isteğe
bağlı sigorta kapsamında olanlardan başka yeşilkartlı olanlar, uluslararası koruma başvurusu olan kişiler, vatansızlar, 2022 sayılı Kanuna göre 65 yaş ve engelli aylığı alanlar,
1005, 3292, 2330, 2828, 2913, 442 sayılı Kanunlar ile Harp Malullüğü ve Terörle Mücadele Kanunu kapsamında aylık alanlar, oturma müsaadesi almış yabancılar, 4447 sayılı Kanun uyarınca işsizlik ödeneği ve kısa çalışma ödeneğinden yararlanan kişiler dışında kalan ve başka ülkede sağlık sigortasından yararlanma hakkı bulunmayan vatandaşlar genel sağlık sigortalısı sayılır.
Söz konusu sigortalılar, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarında yaptırdıkları gelir testi sonucuna göre primi ödenmek üzere Genel Sağlık Sigortalısı olarak tescil edilerek, takip ve tahsilat işlemleri yürütülür.
5510 sayılı Kanun kapsamında olan tüm sigortalıların sağlık yardımları spas programı
aracılığı ile açılır.
V. Halkla İlişkiler ve Evrak Birimi:
1) Personel sayısı:1
2) Görev: Sigortalıların sağlık yardımlarına ilişkin sevk yol parası ve medikal malzeme talep belgeleri alınarak, ödemeye esas teşkil etmesi bakımından Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezine gönderilir. Emeklilik, evlenme, cenaze ödeneği talepleri, emeklilik günü hesaplama, maaş görüntüleme, maaş banka değişikliği için talepleri ile Merkez Müdürlüğümüz birimlerine gelen ve birimlerimizden gidecek tüm evrakların kayıt ve posta işlemleri yapılır.
VI. Yardımcı Hizmetler:
1) Personel sayısı: 4 Sürekli İşçi, 4 Güvenlik görevlisi
B. MERKEZ MÜDÜRLÜĞÜMÜZ PERSONEL DURUMU:
Müdür:1
Şef: 2
Memur: 7
Sürekli İşçi: 4
Güvenlik: 4
Toplam Personel Sayısı: 18